Sex glädjeämnen

Jag blev utmanad av Livet i byn att lista sex glädjeämnen i mitt liv. Nu får man verkligen tänka till!

1. Min familj och mina vänner - självklart. De har stöttat mig genom vått och torrt. Jag har gråtit, undrat över livet, ställt frågor som inte går att svara på.. De har alltid hjälpt mig på bästa sätt och hjälpt mig att forma mig till den jag är idag!

2. Katterna - Jag har aldrig varit kattmänniska och har alltid varit lite smårädd för dem, men sen hände nåt. Jag ville ha katt och så fick det bli. Två stycken också. Min guldnosar!

3. Mitt jobb - Underbara kollegor, underbara elever. Ibland undrar jag om jag är sjukligt besatt av jobbet eller om jag bara trivs sådär onaturligt bra :)

4. Kameran - Min Canon EOS 400D Digital är verkligen ett stort gäldjeämne i mitt liv. Den hjälper mig att hålla mig uppe och alert, bevara minnen. En hel dos terapi är vad den ger mig

5. Bloggen - Ett glädjeämne på gott och ont. Den har givit mig många nya vänner och kontakter, men den har också fått mig att vilja gå under. Måste jag verkligen? Nej, det måste jag inte! Det är därför den får sin plats här på listan

6. Min styrka - Jag gav aldrig upp. Jag har kämpat hela livet. Snart har jag fått smaka på hur det är att verkligen leva. Mitt liv och min personlighet är under ständig utveckling. Min styrka är en förmåga få förunnad. Den tar jag vara på och är så otroligt glad över!



Jag skickar vidare utmaningen till er alla!

Kommentarer
Postat av: Pysselprinsessan

Vilka sötnosar!

Kramar

2008-09-14 @ 09:42:28
URL: http://pysslamera.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Vad fint du skriver, så insiktsfullt. Det är bra då är man en himla bra bit på väg.



~Livet i byn

2008-09-14 @ 10:16:36
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Sofie

Blir glad när jag läser din lista, den känns väldigt genomtänkt! Också har du formulerat dig så klokt och fint :) Vilka härliga bilder på sötkissarna! Hoppas helgen har varit bra. Kram, Sofie

2008-09-14 @ 10:34:04
URL: http://syssla.blogspot.com
Postat av: Ellas Inspiration

Otroligt härlig information och mycket som är tänkvart och stämmer in på flera av oss....



Tack för titten och kommentarer under min "frånvaro" nu skall jag passa på att kika runt och se vad som har hänt hos dig under veckan!



Kram Karin

2008-09-14 @ 11:09:09
URL: http://ellasinspiration.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Det är nog inte så dumt att upprätta en sådan lista lite då och då - som en påminnelse till sej själv om inte annat! Och att fokus ska ligga på något positivt, som "glädjeämnen" i det här fallet! :-)



Finemang!!!

2008-09-14 @ 16:56:01
URL: http://handerblandander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0