Önskesjukan

Tillfällighet eller inte?

Det är lika typiskt varje gång. Ordentligt sjuk blir jag ca. två gånger per år, men det dumma är att jag verkar kunna kontrollera det själv. Igår, precis som alla andra gånger jag blir sjuk, tänkte jag att jag väl kunde bli sjuk nu då så har jag det gjort! Det sluta med en förkylning som tvingar mig ut på altan med en kopp te klockan fyra på morgonen för att över huvudtaget kunna andas.

Det är tydligen så att jag kan bestämma själv när jag blir sjuk. Då borde jag ju kunna bestämma mig för att aldrig bli sjuk. Att det alltid är ordentliga förkylningstider varje gång jag blir sjuk hör inte hit. Nej, nej. På torsdag är jag frisk!

Snuva?

Kommentarer
Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Tänk om man själv kunde bestämma när man skulle bli sjuk, eller ännu bättre: att man aldrig behöver vara det. Det hade ju varit perfekt.



Svar: Ja, så har de nog gjort på de flesta ställena när de införde euron, att de smyghöjde priserna. De borde höja lönerna då också tycker jag.



Så du ligger hemma och vilar idag? Kramar!

2008-09-02 @ 11:24:36
URL: http://inredning.webblogg.se/
Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Svar: Ja, eller hur lät det bra med höjda löner! Tror du att de går med på det? ;) hihi



Men lägg dig och vila en sväng så kanske du somnar. Du lär ju inte somna framför datorn.

Jag känner mig lite seg i kroppen idag och förut var jag så trött så jag trodde jag skulle somna här på jobbet. Men nu är det lite bättre i alla fall. Längtar efter min säng, va skönt det vore att krypa ner i den nu! Och så saknar jag badkaret från gamla lägenheten!

Kraaaam!

2008-09-02 @ 11:33:43
URL: http://inredning.webblogg.se/
Postat av: Pysselprinsessan

Svar: Hi hi! Ralph var inte ett dugg intresserad av den där platsen när det inte var en NY korg och kudde där! Köper jag en till kommer nog ingen av dem att ligga där... Djur! De är lustiga ibland! :D



Kramar

PS. Jag ska va med i din utmaning sedan, men inte idag!

2008-09-02 @ 13:56:51
URL: http://pysslamera.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

I och för sej ska man ju vara glad över att man inte är sjuk så ofta - men jag tycker då alltid att min årliga snuva slår till när det är som mest olämpligt... :-( Hade varit bra om det där gick att styra!!!



Krya på dej!!! :-)

2008-09-02 @ 15:06:21
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Haje

Inte alls roligt att vara sjuk hur man än kunde styra över det. Fast du har ju bestämt dej att bli frisk till torsdag, det är ju första danskursen då!

Se till att du kryar på dej!!!

2008-09-02 @ 17:28:03
Postat av: Evelyn, i hemmet

Haje: Är jag frisk blir det pump på avancia på torsdag. Måste testa på nåt nytt känner jag ;)

2008-09-02 @ 19:56:56
URL: http://ihemmet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0