Inredningsbloggen som blev en alltialloblogg

På ett sätt skulle jag vilja döpa om den här bloggen. På ett annat inte. Det är ju ändå min signatur och jag känner mig hemma i den. På samma gång ger den lite fel vibbar. Det här med inredning har fallit bort för mina ögon just nu. Kanske för att jag vill byta ut hela inredningen i hemmet, men inte har möjlighet.

Bloggen har kommit att bli en lite alltialloblogg känns det som. Inredning och design är inte alls huvudämnet, även om jag skulle vilja det. Inspirationen och idéerna har gått på semester, tålamodet tryter och jag är så rastlös att jag inte har ro att kolla runt på Internet. Irritationen över att jag inte kan göra fina kollage av det jag hittar får mig att tappa känslan totalt. Så många gånger jag har försökt, men aldrig blivit nöjd. Ni kan inte ana hur många fina bilder jag har på diverse möbler och inredningsaccessoarer, men låtit bli att publicera dem just för att jag inte kan göra någonting fint av det. Jag vet att de flesta inte bryr sig, men jag gör det! I alla fall när det gäller min egen blogg. På andras bloggar bryr jag mig inte ett dugg om hur bilderna ser ut. En enkel bild utan minsta lilla ram eller dylikt är intressant att titta på. Det är ju ändå själva bilden som ska fånga ens uppmärksamhet. Men.. det är ju så det är. Kraven på en själv är ofta över det naturliga.

Två frågor har jag till er:

1. Vad tusan ska jag göra med designen på bloggen? Jag blir aldrig nöjd..
2. Hurdana krav har ni på er själva när det gäller er blogg?


Kram på er!

image114
Vårt kök. Det är nu man inser att man verkligen behöver ny kamera ;) Bjuder på bättre och mera bilder senare, i en ny kategori :)

Bild: ©Privat

Kommentarer
Postat av: Carola

1. Ingen aning, tycker den är helt bra som den är :)
2. Har inga krav överhuvudtaget på min blogg. Men sen har jag ju ingen "riktig" blogg heller utan skriver ju i den på Lunar. Vill ha det just som jag har det också, kravlöst. Jag slänger ur mig precis vad jag vill och det jag känner för stunden och sen får läsarna take it or leave it! :)

2008-01-06 @ 17:56:56
Postat av: Lina

Hej hej! Jag har ganska nyligen hittat hit, men redan har din blogg blivit en favorit. Din design är jättefin, men jag förstår känslan av att inte bli nöjd, brukar själv känna så och kan lite göra det nu fastän jag precis ändrat om på min blogg. Mitt motto när det gäller bloggen är att skriva om det som jag gillar och tycker är roligt, det är det som gör bloggar personliga och då kan jag göra mitt bästa. Trevlig söndag!

2008-01-06 @ 18:27:23
URL: http://linasfina.blogspot.com
Postat av: lollo

jag gillar din blogg, det är ju därför jag kommer tillbaka hit! att det handlar om lite allt möjligt är bara kul!

ditt kök ser jättefint ut!

kram

2008-01-06 @ 21:08:54
URL: http://lolca.blogg.se
Postat av: Homepoint-Linda

Hallå! Hittade hit till din blogg av en slump! Tycker att designen är ren och fin och verkligen inte behöver ändras!

Tycker heller inte att det gör något att du inte bara bloggar om inredning - det är det som är så skönt med bloggar; de är personliga och behöver inte nödvändigtvis handla om samma sak hela tiden (trots namnet!) utan det man vill att de ska handla om! Tänk om tidningar hade den flexibiliteten!

ha det bra! ciao!

2008-01-06 @ 21:16:12
URL: http://www.homepoint.se
Postat av: TommyDaGreat

1. Mitt förslag är att göra om bakgrundsfärgen till lila. Och texten kan ju vara någon mörkare variant av lila. Och länkarna lite såhär ljuslila.

2. Hur jag kräver av mig själv? Mina krav är att varje inlägg minst måste ha en kommentar för då betyder det att folk finner den intressant. Den måste också ha humor. Än så länge lever jag inte upp till det där med kommentarer dock men jag jobbar på det så gott jag kan.

Sen förstår jag precis hur det är när man inte kan bli nöjd med något och gör om och om och om infinutum. Men så brukar man också bli extra stolt när finalprodukten sen är klar. Tills man upptäcker att inte en jävel brydde sig. Då är det lite surt :P

Du ska bara veta hur många gånger jag kan ändra det jag korrekturläst i mina egna bloggar för att jag upprepat något eller skrivit konstigt. Sen ibland lämnar jag det som det är även om det ser konstigt ut. Som när jag skrev något om att någon "stoppade ner varor som kom åkandes i plastpåsar". Man kan tolka det som att varorna åker i påsar på rullbandet men det blev så roligt att det fick stå kvar. :P

Sorry for the spam men jag börjar bli lite halvt chatt-beroende. Var skitlänge sen vi MSNade eller Skypade och jag vill verkligen komma till Åland och hälsa på snart igen. Har så lite att göra och så mycket tid. Och ni är väl klara med lucia och allt sånt så det borde vara tid nu. Eller ja, när förkylningen lagt sig.

Ja... *springer ner till ugnen och stoppar in pizzan*

2008-01-07 @ 00:37:34
URL: http://svammloextremo.blogg.se
Postat av: linda

Ingen aning om vad du ska göra med designen, som du vet är jag inte så duktig på det (även om jag faktiskt lyckats göra om min, jag är superstolt!).. jag har kravet på att det ska vara något jag tycker om, som uttrycker "fasta" känslor i mig, som en klippa eller något..

Mitt internet har inte funkat så jag har inte kunnat läsa förrän nu, men om 2007-inlägget vill jag säga att en av du är också en av de bästa jag träffade under det året!
Kramar

2008-01-07 @ 02:41:29
URL: http://angelinside.blogg.se
Postat av: Frida

Jag tycker din design är jättefin! Mitt enda krav på mig själv (sedan jag började blogga med Husmusen) är att jag ska känna ända in i märg och ben att det är roligt att blogga! :) Det får inte bli ett måste, det är livet alldeles för kort för. Skriv om sådant du är intresserad av och som du brinner för så blir det bra. Man ska inte bry sig så mycket om etiketter och kategorier utan gå dit hjärtat leder en.

2008-01-07 @ 15:18:26
URL: http://www.cultdesign.blogg.se
Postat av: Johanna

Din design är jättefin tycker jag! Frida skrev jättebra här ovan, jag håller med henne helt. Skriv om det du själv gillar och är intresserad av. Känner du att du inte vill skriva om inredning, utan om något helt annat, så gör det! Bloggen ska aldrig vara ett måste. Vissa dagar har jag massor av inspiration och kan skriva flera inlägg, men ibland går det flera dagar utan att jag har något alls att skriva om, men så är det. Jag bloggar när jag vill och när jag tycker det är roligt. Jag skriver om det jag gillar, då blir bloggen personlig. Så skriv om det du gillar, då kommer din blogg bli som bäst!

2008-01-07 @ 15:25:45
URL: http://inredning.webblogg.se
Postat av: Pialotta

Jag gillar din vita, rena blogg här.. hade jag inte haft kafferast på min hade jag bytt ut min för länge sedan mot en ljusare blogg:-) Det passar sig tycker jag med mina bönor och gräddiga färger i min Kafferast.. eller vad tycker du.. många har gett mig så mycket beröm för just bönorna.. så varmt o ombonat sägs det.
Jag gillar oxså att det ska se fint och riktigt ut på en blogg.. för mig blir jag frustrerad då någon kommer med en kommentar att det ser konstigt ut på något vis.. då börjar jag rota i allt som tänkas kan.. ofta hittar jag någon lösning på problemet, men inte alltid.. som nu när någon sa att menyraden rasat ner till bottenplan.. jag har gjort vad jag kan, struntar i det där nu. Det ser ut olika i olika webbläsare och Fire foxen är absolut den bästa.. tänk om fler ville inse det och ladda hem den. Man kan ju alltid ba både IE och Mozzillan om man så vill.
Nu så min vän så tackar jag för mig och tackar även för dina goa ord på Kafferasten.. alltid kul då du tittar in.. jag tog visst bort din länk där, då du nästan aldrig gav dig tillkänna.. jag var tvungen att rensa lite bland länkarna, det börjar bli mycket nu.. Så en sak till medans jag håller kvarn här:-)
Gillar din blogg med lite blandat godis här.. För min del får rena inredningsbloggar inte så många visiter.. Smaken är som baken.. delad:-)
Kramar

2008-01-09 @ 13:46:57
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Sandra

Vilket fint kök du har. Jag gillar allt med vitt känns det som men det är ju så fräscht! Och jag säger detsamma med matten. Men du är duktig som har börjat ta tag i det. Mitt tålamod är slut innan jag ens öppnat boken. Hälsningar Sandra

2008-01-24 @ 11:19:29
URL: http://hemochinredning.blogg.se
Postat av: Jakubjasmine

Hello admin, nice site! Good content, Beautiful design, thanks! Greetings

2008-09-12 @ 09:25:52
URL: http://jakubjasmine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0