En ren och skär ilska jag aldrig känt förut

Det var några som ville ha receptet på petit chou - kransen jag lagade igår, så jag slänger upp det imorgon!

Nu måste jag bara få slänga ur mig en del aggressioner. Jag är så upprörd att det inte är sant. Det är så bedrövligt att jag inte ens kan berätta hela grejen för er, men jag måste, måste, måste få skrika ut min ilska!

Jag skäms så förbannat över att känna människor som behandlar levande varelser på det viset den personen gjort. Det är vidrigt, snuskigt och helt förbannat vrickat. Aldrig att jag ens kommer att titta skithögen i ögonen igen. Tack och lov gäller detta ingen som står mig nära, det är bara en person jag ytligt känner. Men fan vad förbannad jag är över att jag ens vet vem människan är. Jag är så arg att jag inte ens kan gråta, även om jag skulle behöva. Aldrig har jag känt såhär illa för någon. Nej, personen har inget värde alls i mina ögon just nu. Jag ser bara rött. Rött, rött, rött.

Ta hand om alla omkring er, människor och djur, och behandla dem och er själva på ett värdigt sätt!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag kan förstå din ilska, det finns inget värre än när barn och djur blir behandlade illa. De kan inte försvara sig och är helt oskyldiga! Jag hoppas personen i fråga får sitt straff!

2008-06-22 @ 01:37:12
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Plogflickan

Man SKA behandla djur som man själv vill bli behandlad tycker jag... Vilka läkra foton du hade kommer åter!

2008-06-22 @ 08:25:47
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Ush jag vågar knappt tänka på vad personen gjort. HUA! Jag har ju varit mycket aktiv i djurskyddsrätter av olika slag så jag vet vad som kan förekomma.



~Livet i byn

2008-06-22 @ 08:58:24
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Helt rätt, man ska behandla människor och djur på ett värdigt sätt! Mysigt att vara i stugan. Jag har varit uppe i Dalarna hos släktingar hela helgen, riktigt mysigt. Tänkte åka hem om en timme. Ha det bra! Kram kram

2008-06-22 @ 10:22:27
URL: http://inredning.webblogg.se/
Postat av: Pialotta

En klarsynthet om något att behandla både människor och djur som man själv vill bli behandlad. Sånt där kan reta gallfeber på mig oxså.

Ha de fint trots din ilska;-)

Kramkram

2008-06-22 @ 10:54:20
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Sus i Hus

Håller med dig, jag ser tokrött när folk behandlar djur eller barn illa. I torsdags satt den en stackars hund och vrålskällde utanför en restaurang i 35 minuter. Jag var tvungen att gå in och fråga hur man kan låte den stå där och skälla, många tror ju att den är arg och inte vågar gå förbi. Nu skällde den ju för att den inte ville bli lämnad själv. Tjejen som äger den sket fullständigt i detta och tyckte att jag var helt trög som sa till, dessutom ljög hon och sa att den bara stått där i 5minuter. Alla är verkligen inte berättigade till att ha djur!

Kram kram

2008-06-22 @ 12:03:48
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: Maria

Usch fy vad jobbigt det låter....verkar vara en hemsk människa du pratar om (nu vet jag ju inte bakgrunden, men kan inte tänka mig att du överreagerar....för då skulle du inte skriva om det). Ibland undrar man hur människor är funtade...har de inga känslor överhuvudtaget...eller finns de inga empatikänslor alls...Ha då så fint o ta hand om dig, kram

2008-06-22 @ 12:41:25
URL: http://medaljongen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0