Fast i biltvätten

Vilken otroligt dag jag har haft idag! Sov en ynka timme inatt, och begav mig tidigt imorse iväg till mamma för att se efter Nemo. Min vän Heidi ringde mig på eftermiddagen, och vi for och tog en fika på ett mysigt ställe som heter Svarta Katten (ska fara dit igen någon dag så jag kan ta lite bilder). Det var flera år sen jag var där senast!

Efter fikan var det dags att tvätta bilen. Vi satte in kortet i automaten, körde in i tvätten och väntade på att borstarna skulle sopa över oss. Det gjorde de minsann, men de kom aldrig tillbaka! Reslutatet av det: Vi satt fast. I en biltvätt. Hur länge som helst. Till slut fick vi tag på numret till Shell Select. Killen hade roligt åt oss, men vem skulle inte ha det om någon ringer och säger "Hej, nu är det så att jag sitter fast i er biltvätt". Efter ett bra tag kom vi därifrån - bilen var ren, vi var fulla av skratt och personalen hade någonting att prata om på fikat!

Ha en fortsatt bra kväll! :)

Heidi


Kommentarer
Postat av: Mikke

Ha ha ha ha... vilken story. INte fasiken kan väl det ha varit så värst nice? Ändå ett gott skratt och det förlänger ju livet. Typ. Själv spenderade jag två timmar i väntan på en möbelrea alldeles nyligen. Ensam. Finns att läsa om det på min blogg om du känner för att förlänga livet ytterligare.

2008-06-24 @ 22:58:36
URL: http://litotes.blogg.se/
Postat av: Sofie

skrattar Låter som något jag också skulle kunna lyckas med! Därför tvättar jag bilen själv :)



Vad fint du komponerat ljuset i bilden av din vän!



Hoppas att du har haft en trevlig midsommarhelg! Kramar, Sofie

2008-06-24 @ 23:10:07
URL: http://syssla.blogspot.com
Postat av: Sandra/Vit design

Tur att man har mobil nu för tiden!



Svar: Ja visst är de, jag kom just på den geniala idén att önska mig dem när jag fyller år, kram Sandra

2008-06-25 @ 00:23:39
URL: http://vitdesign.se/sandra
Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Hahaha va roligt! Verkligen en historia som ni kommer minnas och skratta åt. Jättefin bild tjejen! Ha en bra dag! Kram kram!

2008-06-25 @ 09:25:12
URL: http://inredning.webblogg.se/
Postat av: Patricia

Ler lite när jag läser ditt inlägg och minns när jag och en personal + ngr klienter från omsorgen oxå satt fast i tvätten med en transit. En klient valde att stå utanför och titta på och han tjoade och hoppade av förtjusning när vi satt där inne på tutan. Till slut märkte personalen på macken att allt inte stod rätt till. Och ja, visst får man sig ett ordentligt skratt:))

2008-06-25 @ 09:26:46
Postat av: Susihus

Måste få skratta lite men jag förstår paniken kan komma. Tur med mobiltelefon! Hihi

2008-06-25 @ 12:57:03
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Ha-ha jag tror jag dör av skratt ;0) Men dock förstår jag att det inte var så himla kul för er, dock tror jag minsann att personalen ska ha skrattat gott!



~Livet i byn

2008-06-25 @ 14:34:45
URL: http://livetibyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0