Nostalgi i köket

Ett inlägg med mycket text. Hjälp! Meen.. Jag lovar; det är värt att läsa, i alla fall om du känner dig dålig i köket ;)

Ni som följt mig sedan jag hade Silkeslenbloggen kanske kommer ihåg ett inlägg jag skrev om bakning på min arbetsplats? Kort och gott hamnade jag på att ha hemkunskap.. jag som spenderar fyra minuter i året till matlagning och bakning. Minns inte riktigt själv vad jag skrev, men jag vet att några av mina läsare fick sig ett gott skratt, och eftersom jag själv bubblar av skratt i denna stund måste det ha varit rätt kul. Ja, för jag minns att någonting gick fel, och sånt är ju alltid kul.

Det var muffins jag bakade den gången, och det är ju helt okej lätt. Då tycker man ju att jag även borde ha kapacitet att koka vatten i en vattenkokare! Jag försökte mig på det igår.. för ca. 10 000 gången, men jag MISSLYCKADES! Hela vattnet luktade bränt. Vad hände? Jaa, jag fick för mig att jag kunde koka runt fem teskedar vatten.. jag skulle ju bara ha så lite..

Så ni som misslyckats med att koka vatten i kastrull.. jag tror jag vinner ;)

Nämnde jag att jag under de senaste dagarna bakat både muffins OCH kladdkaka + kokat makaroner? Vad har det tagit åt mig?!

image120

Kommentarer
Postat av: Malin

hehe...vilket roligt inlägg:P Kram mästerkocken:P

2008-02-17 @ 22:19:49
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se
Postat av: Alexander

Mmmm, kladdkaka är ju alldeles för gott! :) Fixar i ordning det själv också ibland bara för att njuta, hehe.

2008-02-17 @ 22:31:29
URL: http://www.gratisön.com
Postat av: Pialotta

Nämen inte kan du misslyckas med att koka vatten:-)
Jag har en vanlig kastrull, men där kan man misslyckas om man sätter sig vid datorn:-)
Annars så verkar du bli en riktig mästerkock ju.
Kramar o tack för tps om boken.. det där går över bara just nu som jag inte känner för att snurra runt i en värld som ger dålig energi.
I morgon är en annan dag.. Kramar

2008-02-17 @ 22:31:55
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: TommyDaGreat

Mat är roligt för börjar man väl laga det så finns det ingen återvändo! Man vill bara göra mer och mer och mer! Sen att man inte orkar hör inte hit. :P

Men det är kul att leka i köket. Vill du prova på att göra något riktigt delicious och som inte kan misslyckas så ska du baka Snoddas! De är svingoda och lätta att göra. Eller ja, mitt chokladkladd på toppen blev mer smör-flott än gegga. Men det smakade bra och det är huvudsaken. Så det är mitt tips om du ska göra nåt mer :)

Plus att jag tycker det där med vattenkokaren var riktigt klantigt. Bara mitt öppnande av Peach Pearl som ledde till blött fönster och gulbrunfläckad tapet kan ha varit klantigare :P

Sen tycker jag att du är lite pervers i sista stycket i det kursiva. De flesta brukar inte vara så öppna med var de håller på utan nöjer sig med att kalla det "sängen" var det än är.

(Nej, nu är jag pervers igen. :P)

2008-02-18 @ 01:29:24
URL: http://svammloextremo.blogg.se
Postat av: Johanna

Oj då, inte visste jag att man kunde misslyckas med att koka vatten i vattenkokare hihi

2008-02-18 @ 11:06:59
URL: http://inredning.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0