Nybakt och inhandlat

Idag är det Finlands självständighetsdag, vilket innebär att jag är ledig. Har faktiskt ledigt imorgon också, så det är lite lyxigt. Skönt med lite långhelg ibland, även om jag hellre skulle vara på jobbe. Så fort jag kliver in genom dörren skriker sakerna åt mig att de vill packas ner. Det är mycket jobb med att flytta, men skönt när det är klart :)

Efter dagens luciövning begav jag mig iväg för att handla lite mat och grejer. När jag såg denna vackra stjärna och den underbara bollen (bild här nedan) kunde jag inte låta bli att slinka ner dem i varukorgen. De var billiga också :) Ska in och köpa fler någon dag. Fick syn på några pepparkaksformer, så jag köpte dem och lite deg också. Det är mycket sällsynt att se mig i köket, så det var inte tal om att laga egen pepparkaksdeg. Det faktum att jag faktiskt tog initiativet att baka dem är galet nog när det gäller mig. Tänkte laga mat också (det kan jag verkligen inte), men insåg snabbt at sambon nog skulle bädda ner mig i soffan och inte låta mig gå upp förrän min mat -och bakningshysteri gått över. SÅ ovanligt är det att man hittar mig i köket ;) Dessutom kom jag inte på nåt man kan äta. Nog för att jag är kreativ, men när det gäller mat.. "Potatis?! Går det att äta?!"

Nu ska jag packa ihop allt från sovrummet så vi kan börja slipa bord och grejer där inne sen. Ha en bra kväll, jag bjuder på pepparkakor om ni vågar smaka ;)
Kram!
image101

©Bilder och kollage: Privat

Update: Karlar och att lämna saker i fickorna alltså.. Nu vet jag vad jag får till födelsedagen, haha. Ska man tvätta så ska man, och han tömmer aldrig fickorna, så då får jag göra det. Samma visa varje år. Att han aldrig lär sig :)

Kommentarer
Postat av: linda

Jag fick varsta bilden av dig mitt i pepparkaksbaket, med haret uppsatt och mjol som flyger.. :)
kram

2007-12-06 @ 23:24:06
URL: http://angelinside.blogg.se
Postat av: Frida

Vad fin din header blev!

2007-12-07 @ 10:09:33
URL: http://www.cultdesign.blogg.se
Postat av: Linda P

Mysiga bilder!

2007-12-10 @ 20:33:40
URL: http://livinglikelinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0