Mitt 2007

Jag kanske är lite sent ute i mångas ögon, men jag har inte haft ro att sätta mig vid bloggen och skriva en lista när det händer så mycket annat omkring mig :) Här har ni 2007 sammanfattat i alla fall.

1. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas?
13 December utan tvekan. Luciadagen! Underbart!

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag ger inga löften, jag har bara mål. Inget nyårsmål dock :)

3. Blev någon av dina vänner förälder i år?
Nej

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, och skönt är det!

5. Vilka länder besökte du?
Minns inte om jag var till Finland, men det kan mycket väl vara. Sverige var jag i alla fall till och träffade min vän Linda för första gången :)

6. Är det något du saknar år 2007 som du vill ha 2008?
Ja, det är det verkligen. 2007 var inte direkt mitt år, milt uttryckt. Jag hoppas verkligen att jag får leva ett bra liv och faktiskt känner att jag är värd att göra det också!

7. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jaa, jag var till gröna lund ;) + en hel del annat

8. Vad var din största framgång 2007?
Jag kände att jag levde för första gången på många, många år. Jag tog mig upp ur helvetet och kunde ibland faktiskt känna att jag var nöjd med livet. Luciatiden hjälpte mig mycket. I Augusti vågade jag knappt gå ut genom dörren av rädsla för vad andra skulle tycka om mig. I Oktober blev jag luciakandidat och började därmed uppträda för många hundratals människor. Luciadagen var den bästa dag jag någonsin upplevt. Känslan går inte att beskriva. Måhända jag kände en gnutta lycka när jag stod där i kyrkan!

9. Största misstaget?
Misstag och misstag. Nog finns det väl saker jag kan ha gjort annorlunda, men jag ser dem inte som misstag. Snarare erfarenheter

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja, det har jag

11. Bästa köpet?
Soffan :) Även om vi inte fått den än

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Garanterat bensin ;)

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Lucia :)

14. Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2007?
Jag ser inte på musiken på det sättet. Musik är musik, inget annat

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Svårt att säga.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
En hel del. Jag har legat hemma på soffan ända sen jag tog examen 2006. Det finns en hel del man kunde ha gjort där emellan

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Massor, massor!

18. Hur tillbringade du julen?
Jag var hos mamma som vanligt :) Ingen jul utan mamma!

19. Blev du kär i år?
Jag har varit kär i många år!

20. Favoritprogram på tv?
2½ men ;)

21. Bästa boken du läste i år?
Alla Torey Haydens böcker

22. Största musikaliska upptäckten?
Ingen speciell. Jag håller mig till det jag alltid lyssnat på :)

23. Vad gjorde du på din födelsedag 2007 .
Musikinstitutet höll en koncert för oss i Ålands lucia 2007, så jag stod i en kyrka.

24. Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?
Det kan man inte veta om det inte hänt

25. Hur skulle du beskriva din stil år 2007?
Mycket svår fråga. Kan jag få ta den 2008 istället? ;)

26. De bästa nya människorna du träffade?
Jeanette, Madde, Kim, Sofie, Linda, Jojjo.

27. Årets besvikelse?
Hela året var nästan en besvikelse. Kom igen i slutet av detta år så ska du se att det är bättre :)

Det var mitt år i en listform. Säger inte mycket, men en del :) Gör den du också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0